۰۵۱-۳۶۰۵۵۲۹۸ Info@IranDWG.com
LockDWG Software
نرم افزار قفل فایل اتوکد
۱۳۹۶-۰۷-۰۷
عیار بتن چیست
عیار بتن چیست ؟
۱۳۹۶-۰۸-۳۰
کدام نرم افزار معماری بهتر است یاد بگیریم ؟!  راینو  ، تری دی مکس ، اسکچ آپ  , رویت و یا اتوکد ؟!

 

برای اینکه بدونیم کدوم نرم افزار در رشته مهندسی معماری برای ما کاربردی تر خواهد بود با ” مرجع فایل طراحی ساختمان ایران “ همراه باشید :

در این مقایسه اجمالی قصد داریم هفت نرم افزار برتر این رشته تخصصی رو با هم بررسی کنیم :

 

نرم افزار ” اتوکد | AutoCad ” : اتوکد نرم افزاری است که بحث انتخاب در موردش نیست بحث اجباره ! یعنی شما در کنار یکی از نرم افزارهای فوق حتما باید اتوکد رو هم یاد داشته باشید تا بتونید سرعت عمل در کارتون رو در کنار کیفیت داشته باشد پس میشه گفت نرم افزار اتوکد واسه هر رشته مهندسی مخصوصا مهندسی معماری از نون شب واجب تره پس واسه گام اول از این نرم افزار شروع کنید .

 

نرم افزار ” تری دی مکس | ۳DsMax ” : تری دی مکس مانند یک جت جنگنده پر قدرت و سریع است و امکان کار کردن با فایل های بسیار سنگین را به ما میدهد . اما برای مدلسازی به شدت پیچیده است و کمتر کسی هست که به این نرم افزار به صورت کامل مسلط باشد. در عین حال نرم افزاری شکست ناپذیر و پر کاربرد است . به کمک پلاگین وی ری بر روی مکس می توان رندر ها و تصاویر بسیار زیبایی خلق کرد .

 

نرم افزار ” رویت | Revit ” : رویت مانند یک پیمانکار حرفه ای پروژه ی شما را برای ساخت آماده می کند . شما را مجبور میکند تا مدلی کامل و تمیز بسازید . طراحی پروژه ی خود را در نرم افزار های دیگر انجام دهید و برای فاز ۱ و ۲ از رویت استفاده کنید . زمان زیادی در ابتدای کار برای مدل سازی نیاز دارید اما در نهایت برای ایجاد تغییرات و یا خروجی گرفتن تعداد زیادی نقشه زمانی بسیار کم لازم است .

 

نرم افزار ” لومیون | Lumion ” : لومیون مانند یک بازاریاب و فروشنده حرفه ای پروژه ای که شما آن راساخته اید را آماده ارایه به کارفرما در سطح فراتر از سه بعدی و عکس میکند .این یک نرم افزار حرفه ای در زمینه رندرگیری و انیمیشن سازی به خصوص در رشته معماری می باشد که با استفاده از امکانات ارائه شده توسط نرم افزار لومیون می توان مدل های معماری مورد نظر را به تصاویر و انیمیشن های با کیفیت تبدیل نمود و به شما کمک میکند طرح خود را به صورت هرچه بهتر و شکیل تر به کارفرما ارایه دهید.

 

نرم افزار ” راینو | Rhino ” : راینو مانند چاقوهای سوئیسی کار میکند . نرم افزاری ساده است که به راحتی می توان با آن کار کرد . بدلیل داشتن ابزارهای فراوان و پلاگین های متنوع می توان هم فرم های ساده و هم سطوح بسیار پیچیده را با راینو مدل کرد و خروجی های ساخت را نیز از همین نرم افزار گرفت . افزونه های راینو امکان آنالیز های سازه ای و تحلیل های انرژی را به کاربر میدهد .

 

نرم افزار ” اسکچ آپ | SketchUp ” : اسکچ آپ مانند لگو است . همه می توانند به سادگی و با سرعت زیاد فرم های ساده را در آن مدل کنند اما برای ساخت فرم های پیچیده در آن باید یک کاربر حرفه ای اسکچ آپ باشید و زمان زیادی را صرف ساخت مدل کنید .

 

نرم افزار ” فتوشاپ | PhotoShop ” : این نرم افزار هم مثل نرم افزار اتوکد واسه مهندسین معمار خیلی واجبه و اصلا نباید تعلل در یادگیری این نرم افزار کنید چرا که برای ارایه طرح به صورت حرفه ای تر و همچنین در زمینه پست پرو داکشن میتونه تغییرات خارق العاده در کارتون ایجاد بکنه !

 

لازم است بدانید هر نرم افزار قابلیت های و امکانات خاصی به ما میدهد ، با توجه به نیاز و علاقه ی خود می توانید از هر کدام از آنها استفاده کنید.

 

ولی در بازار کاری فعلی ایران نرم افزار تری دی مکس حرفه ای تر و پیش قدم تر هستش ولی برای مهندسین و دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل و حتی کار در خارج از کشور را دارند نرم افزار رویت میتونه گزینه بسیار عالی ای باشد.

 

میشه گفت مهندسین و دانشجویان معماری به تریب مقابل شروع به یادگیری کنند : اتوکد > تری دی مکس > فتوشاپ > لومیون > رویت و …

 

ما در مرجع فایل طراحی ساختمان ایران قصد داریم آموزش تصویری صفر تا صد نرم افزارهای فوق و سایر نرم افزار های مطرح مهندسی معماری را در اختیار شما مهندسین و دانشجویان گرامی به صورت رایگان قرار دهیم .

 

در ادامه شما می توانید به زودی آموزش های تصویری نرم افزار های مهندسی معماری را دانلود بفرمایید .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code